Itt a vasalónők Ubere!

neatly-cover.jpg

Ha a vasalód tiltakozni tudna, akkor most lehet, tüntetőlegesen végigvonulna a belvároson. Merthogy egy újonnan indult magyar startup összehozza a vasalni nem tudókat, a profi vasalónőkkel. Mostantól tehát nem szükséges órákat ácsorognod a vasalódeszkád előtt ruháid kivasalására várva, mert a kényelmed és az időd érdekében, itt a “közösségi vasalás”, azaz gondosan kiválasztott, felkészült vasalónők (és vasalóférfiak) szolgáltatják neked magas minőségen a vasalást.

Jómagam nem vagyok a szóban forgó tevékenység császára, sőt utálok vasalni, így általában az utolsó pillanatra hagyom azt, azaz minden reggel magam simítom gyűrődésmentesre az aznapi ingemet a munkához. Ennek köszönhetően kelhetek fel minden reggel egy fél órával korábban, mint ahogy azt kellene...

Amikor meghallottam, hogy nem is olyan rég indult egy ezzel foglalkozó magyar startup, már tudtam, hogy felveszem velük a kapcsolatot, akarok róluk írni, annyira zseniálisnak tartom az ötletüket. Szerencsére egy közös ismerős révén találkozhattam a Neatly alapítójával, Király Mátéval, és amellett, hogy kérdezgettem vállalkozásáról, ki is próbáltam szolgáltatásukat.

neatly7.jpg

Hogyan is működik a Neatly?

A startupnak alapvetően 3 lakossági: mosás, vegytisztítás és vasalás - illetve egy B2B szolgáltatása van. Előbbi külön-külön, de egymással kombinálva is megigényelhető. Utóbbi pedig a különböző textíliák (ágynemű, törcsi, stb.) bérbeadását takarja az Airbnb-ző tulajdonosoknak. Ez tökéletes arra, ha te napokra adod ki a lakásodat, akkor ne neked kelljen mosni minden egyes vendég után.

De maradjunk a saját felhasználásnál: ha például nincs mosógépem, sem vasalóm, akkor a Neatly honlapján egy űrlapot kitöltve bejelölöm, hogy: 10 ing, 2 nadrág, és 5 póló, mosással és vasalással. Megadom az átadás és az átvétel kívánt időpontját és ezzel el is intéztem a rám eső részét a dolognak. Ennyire egyszerű.

neatly1.JPG

A Neatly megrendelő felülete (vegytisztítás esetén)

A ruhák szállításához a vállalkozás futárokat használ, akik odajönnek, ahova szeretném, Budapesten belül, és elviszik azokat a vállalkozással leszerződött profi mosodába, majd onnan a vasalást éppen elvállaló vasalónőhöz (vagy férfihez).

De kik is vasalhatnak?

Bárki, aki szeretne egy kis plusz pénzt keresni és van ideje rá. Persze szigorú követelményeknek kell előtte megfelelnie a próba vasalások során, mivel a legmagasabb minőségi szintet kell tudni hozni. Ideális jelöltek lehetnek például a már gyakorlott, nyugdíj kiegészítésre vágyó nagymamák. :)

Szóval a futár elviszi a vasalónőhöz, ő kivasalja, a futár érte megy, majd a megigényelt időpontra és helyszínre leszállítja a tulajdonosnak a frissen mosott és vasalt ruhákat. Ez az elmélet.

neatly2.jpg

De hogyan is zajlott a gyakorlatban?

Jómagam egyedül a vasalás részét próbáltam ki, így először is összegyűjtöttem pár már kimosott, de vasalásra váró ingemet, megrendeltem a bérvasalást és vártam a szállítóra, hogy jöjjön a még gyűrött gönceimért.

A futár egy rendkívül kedves, mosolygós fiú volt, előtte hívott is, hogy pontosan mikor ér oda hozzám. Egy zacskóba tuszkolva átadtam neki a vasalatlant, érzelmes búcsút vettem az ingeimtől, elköszöntünk, majd mindenki ment a dolgára. Másnap mivel későn értem csak haza, kértem a futárt, hogy este 8 után jöjjön a vasalt ruháimmal, amely igényemet készséggel teljesítette is. Szóval a rugalmasságért csillagos ötös. :)

ingem.jpg

A visszakapott ingeim

A már kivasalt ruhák szállítására is hangsúlyt fektettek, mivel nejlon védőfóliában és vállfán hozták vissza azokat, ügyelve, hogy véletlenül se koszolódjon be. És a lényeg: őszintén mondom, ilyen szépen még sosem voltak kivasalva az ingeim. (Kivéve persze, amikor a barátnőm jó kedvében felajánlja, hogy kivasal egy-kettőt, mert nála szebben senki sem csinálja ;D )

Zárszó

Összegezve tehát a Neatly szolgáltatásában én tényleg látok potenciált és csak ajánlani tudom a házimunkákra allergiás, vagy csak túlzottan elfoglalt embereknek. A minimális rendelés 2500 forintba kerül, ami 10 ing/poló vasalásának felel meg. Ez átlag kétheti adagnak számít, viszont úgy gondolom, ha ezt egy hozzá nem értő agglegény idejére átszámoljuk, pláne ha a mosást is belevesszük, akkor a kényelem és a megspórolt idő tekintetében tökéletesen megéri. Szóval Máténak és csapatának sok sikert kívánok, az ingeimet kivasaló bérvasalónőnek pedig innen is köszönöm, nagyon szép munkát végzett! :)

http://www.neatly.hu/