Az ötlet, amivel első startupomba belevágok!
Első STARTUPom! - 1. rész
A Startup Mustra bloggal az egyik fő célunk, hogy segítsünk a kezdő startupoknak megjelenésben. Eddig csak egy-egy cikkben mutattunk be innovatív vállalkozásokat, azonban most szeretnénk végigkísérni egyet a kezdetektől remélhetőleg az átütő sikerig.
Talán, ha közelebbről mutatjuk be a startup lét nehézségeit és örömeit, akkor többet tudunk tanulni belőle. Figyelem, új rovat indul, “Első STARTUPom!” néven.
Kapcsolat
A rovat fókuszában Kiss András induló startupja, a Qatalyst áll. Andris középiskolai osztálytársam, akivel a startupos Facebook csoportok és a közös érdeklődés hozott össze sok év után ismét. Most indítja első vállalkozását, építi a csapatot, networkingel, pályázik Hiventures támogatásra, szóval izgalmas és tanulságos témák várhatóak, az ő útját kívánjunk nyomon követni.
Bevezetőként, egy két részes interjút készítettünk, hogy könnyebben lehessen őt elhelyezni térben és időben.
Kezdjük a legelején, veled. Mit kell rólad tudni?
Kaposvárról származom, jelenleg ott is élek, Budapesten tanultam és egy évet éltem külföldön is. Anyagmérnök a végzettségem, így több ipari technológiával volt szerencsém megismerkedni multinacionális vállalatoknál. Jelenleg egy magyar fröccsöntő cégnél dolgozok minőségbiztosítási mérnökként.
Egy lusta mérnök vagyok, aki szeretne minél kevesebbet dolgozni. Szebben megfogalmazva egy kreatív mérnök, aki az automatizálást használja fel az erőforráshatékony munkavégzéshez. Ez a startupom lényege is.
Pontosan mi is az ötleted?
Egy olyan felhőalapú szolgáltatás (Software as a service), ahol az ügyfél saját maga állíthatja össze a szükséges minőségbiztosítási funkciókat. Pl. selejtelemzés, vevői reklamáció kezelés, mintázás, és sok más olyan adat, ami egy adatbázissal van összekötve.
Az egész egy Dashboard-on jelenik meg, azaz az online felületen lehet szerkeszteni, statisztikákat letölteni, riportálni, stb..
"Egy svájci bicskát szeretnénk adni a kisebb cégeknek, hogy a nagyok eszköztárát használhassák."
Hatékonyabban tudjanak döntéseket hozni, riportálni, hiba esetén beavatkozni, költséget csökkenteni. Nem kell majd 7-8 különböző Excel tábla felett görnyedni órákig, mert az összes információ automatikusan elérhető lesz a felületen.
Honnan jött az ötleted? És mi volt az a pont, amikor elhatároztad vállalkozni akarsz?
Amikor az előző munkahelyemen folyamatosan auditáltam a hozzám tartozó beszállítókat, azt láttam, hogy nehezen hoznak döntéseket, nem áll rendelkezésükre a megfelelő információ. Ennek több oka van.
Az egyik a nem hatékony munkavégzés, ami a nem megfelelő folyamatok egyik hozadéka. A másik ilyen probléma a megfelelő tudás/kompetencia hiánya. Egyre nehezebb ma jó minőségbiztosítási szakembert találni, legyen szó mérnökről, vezetőről, vagy minőségellenőrökről. Elavult, erőforráspazarló módszereket használnak a mindennapi tevékenységeik során, mint például a sok száz oldalnyi kinyomtatott papír, amit utána visszadigitalizálnak 3-5 Excel táblában. Nehezen megy a riportok készítése a vezetőség felé, és még nehezebben egy költségkimutatás, minőségi probléma esetén.
"A minőségbiztosításban sok a standard folyamat, aminek nagy része automatizálható lehetne."
Itt jutottam el arra a pontra, hogy nyakunkon az Ipar 4.0-val, ez így nem jó, lehet másképp is.
A cikk 2. részében, arról beszélgetünk, hogy hol tart most a Qatalyst, milyen nehézségekbe ütközött eddig.