Amit a Hiventures-ös pitchünkből tanultunk

elso-startupom_---4.jpgTúl vagyunk életünk első pitch-én, és ez teljesen más, mint bármely egyéb prezentáció, amit tartottam valaha is. Pedig azon szerencsés helyzetben vagyok, hogy eddigi életem során nagyon sokat prezentáltam, magyarul, angolul, németül, természetesen “tét nélkül”. Ez volt az első olyan performanszom, aminek valós tétje van, hiszen ez alapozza meg a jövőnket. Ennek megfelelően rendkívül izgultam előtte, míg Laci (CTO) meg se rezzent.

A pitch

Aznap kora reggel indultunk el Budapestre Lacival. A kétórás útra számoltunk négyet, arra az eshetőségre is gondolva, ha esetleg fél úton újra kellene építeni az autót. De nem volt semmi gond, időben érkeztünk, harcra készen.

A pitch maga 30 perces volt. 10 perc állt rendelkezésünkre a pitch deck előadására, és 20 perc a kérdésekre. Megnyugtató volt, hogy az igazgatósági tagok egy részét látásból ismertük a HV eseményekről, illetve a startup ökoszisztémából. Megtisztelő volt megosztani velük a víziónkat, sztorinkat, és a stratégiánkat, amit figyelemmel és célzott, jó kérdésekkel honoráltak. A back-up slide-jainkra nem volt szükség, ami azt mutatja, hogy van még hova fejlődnünk a várható kérdésekben.

A pitch egy érdekes prezentációs forma. Itt sokkal jobban a hallgatóságra kell szabni a mondanivalót. Ez nem könnyű, főleg, ha nem vagy jártas ebben a világban, ahogy mi se voltunk. Ezért esett meg, hogy Q&A résznél a skálázhatóságra talán túlzottan is szakmai választ adtunk (minőségbiztosítás és IT szemszögből). Hát igen, a lámpaláz.

Ennek ellenére elégedettek vagyunk az első szárnypróbálgatásunkkal és izgatottan várjuk a Scoring sheetek kiértékelését.

Egy váratlan megkeresés

Mindeközben alakul a Qatalyst feature list-je, a Dashboard elemei és az egész platform architektúrája. Úgy érzem, hogy a Preseed fázis mérföldköveit csúszás nélkül, terv szerint fogjuk tudni teljesíteni.

Aztán egyik nap rejtélyes úton kaptunk egy meghívást egy workshopra egy jelentős piaci szereplőtől. Nem bírtam elaludni az email elolvasása után, annyira izgatott lettem a lehetőségtől. Ez egy igazi game-changer lehet a startupunk számára, és talán módosítja is a terveinket. A validálást fel kell pörgetnünk, kell egy kis arculattervezés, és szakmailag is fejlődünk kell még. Szeretem, ha van rajtam nyomás, így lehet igazán komfortzónán kívülre kerülni és tanulni.

Lifelong learning

Gary-vel is megkezdjük a közös munkát a workshopja follow-upjaként. Ezzel új lendületet kap az amúgy sem elhanyagolt önfejlesztő projektem. Több, általa javasolt könyvön már át is rágtam magam, most pedig jön pár teszt, a hero’s journey, és még sok más móka.

Gary Whitehill az Entrepreneur Week alapítója, futurista, aki járja a világot. Hild Imre ajánlására mentem el a workshopjára, 3 héttel ezelőtt. A vállalati kultúrát emelném ki a workshop fontos témái közül, ezt kell nekünk is felépíteni a Qatalystban. Magunk köré gyűjteni azokat az embereket, akik velünk tartanak.

 garyws.png

Gary Workshopja a Mosaik-ban

Nagyon felpörgött minden. Talán túlságosan is. Hétvégén kicsit meg kell állni, és rendet rakni a fejemben.

Előző részt itt tudod elolvasni!

Ha nem szeretnél lemaradni a folyatásról, akkor kövess minket Facebook-on is!

Címkék: elsőSTARTUPom!