Vidékről nem könnyű startupot építeni, előbb ezért a startup életet pezsdítjük fel!

elso-startupom_---2.jpg

Első STARTUPom! - 2. rész

A Startup Mustra új rovatában, az Első STARTUPom!-ban egy induló vállalkozást, a Qatalyst-et kísérjük végig a rögös útján. Betekintést nyújtunk a színfalak mögé, remélve, hogy minden kezdő startupper számára értékes és tanulságos írások születnek.

A cikk az első részre épül, amit itt tudsz elolvasni!

Szóval a minőségbiztosítást szeretnéd megreformálni és automatizálni. Mit kell tudni a startupod célpiacáról? Kiknek akartok eladni?

Elsődlegesen a potenciális autóipari beszállítókat szeretnénk támogatni az online rendszerünkkel. Ha csak Magyarországot, és Szlovákiát nézzük, 9 autógyár számos első szintű beszállítója keres albeszállítókat. Minden termékre legalább két beszállító kell, hogy legyen a beszállítói láncban, biztonsági okokból. Ehhez társul a Costsaving, ami így együtt egy folyamatos beszállítókeresést eredményez.

Globálisan ez több ezer potenciális partnert jelent nekünk, akiknek segítség lehet a Qatalyst.

Később a többi iparág is fókuszba kerülhet, mint pl. az élelmiszeripar, orvostechnika, gyógyszeripar.

Hol tart most a startup, milyen fázisban vagytok?

Mindenkinek elmondtam az ötletet, akinek csak tudtam. Gyűjtöttem és gyűjtöm a visszajelzéseket. Csináltam, egy 1.0 landing page-et. Folyamatosan kérdeztem a Facebook csoportokban. Felépítettem egy jelentős tudástárat a minőségi követelményekről, autógyárakra lebontva.

Kerestem csapatot. Kerestem mentort. Folyamatosan csiszoltam az ötletet, leírtam minden gondolatomat. Folyamatosan tanulok, építem, fejlesztem magam, hogy helyt tudjak állni. Sűrű napjaim vannak.

Milyen nehézségekbe ütköztél? Mi volt a könnyű része?

Csapat és távolság. Ezt a momentumot emelném ki a Qatalystnál, mint nehézség.

Jelenleg Kaposváron élek, ami nem egy metropolisz. Itt nehéz embereket találni, akik tovább látnak a szürke hétköznapokon és a napi rutinon. Nincsenek meetupok, nincs pezsgés. Feljárni Budapestre egy kis inspirációért pedig nem mindig egyszerű.

Éppen ezért most építjük ki a kaposvári a startup ökoszisztémát az INPUT program támogatásával.

A csapat a másik nehézség. Tudom, nem úgy megy, hogy bemegyek a közértbe, és kérek két fejlesztőt, egy sales-est, előre telepített rajongással az ötlet iránt, és 1 évre elég pénztartalékkal. Ez vidéken sokszorosan nehezített pálya. Aki jó szakmailag, emberileg, csapatilag, az már rég nem a közelben van. Aki pedig elérhető, az közel megfizethetetlen, ami az ötlet fázisban még kifejezetten problémás. Ennek ellenére szerencsésnek mondhatom magam, hogy megtaláltam a CTO-t, Pál László személyében, aki teljes szívvel azonosulni tud az ötlettel.

Ami igazán könnyű, az elmondani az ötletet. Ez az ötlet belőlem jött, a saját meglátásaimon alapul. Ezt a problémát könnyű átadni. Remélem az is ilyen könnyű lesz, hogy partnereket találjunk, akiknek ez a problémája. Eddig azok az ipari szereplők, akiket megkérdeztem, mind pozitívan fogadta a Qatalystot, várják, hogy legyen prototípus.

Mi a következő lépés?

Folyamatban van a Hiventure pályázatunk, pitch fázisban vagyunk, azaz a héten jön a személyes találkozó, a Q&A.

Ezenkívül az első rövid távú cél egy mélyebb validálás. Meg kell határoznunk, hogy a 30-40 automatizálható minőségbiztosítási folyamat közül melyek jelentik a legnagyobb problémát a leendő partnereknek.

Meg kell alkotnunk a Qatalyst vázát, felépíteni egy olyan moduláris alapot, dokumentáltan, amivel a későbbiek során könnyebben fogunk tudni építkezni. Ehhez meg kell találnunk a megfelelő technológiát, erőforrást.

Egyre több partnert szeretnénk találni. Jelenleg az INPUT programmal, a helyi iparkamarával és több fejlesztőcsapattal tárgyalunk. Ezek mindegyike kulcsfontosságú lesz a jövőben.

Ha tetszett a cikk, kövesd a blogot Facebook-on, Instagram-on, Twitter-en, vagy YouTube-on!

Címkék: elsőSTARTUPom!