Akik tehetségére a Sziget alapító Gerendai Károly is felfigyelt

meex1.jpg

Mi köze a Magyar Egyetemi Extrémsport Egyesületnek az ország legnagyobb gamer showjához? Lesz-e még Budapesten Fridge fesztivál? Az idei év első Spin-Off Klub vendége Csanda Gergely a MEEX és a Play IT alapítója volt.

Őszinte leszek: a MEEX-ről én mindig a pöffeszkedő HÖK-ösökre asszociáltam, akik féláron kínálgatták a Szigetes jegyeket, ezzel bizonygatva, hogy ők mekkora menő arcok. A negatív előítéleten kívül, pár fesztivált hozzájuk tudtam kötni, de amúgy teljes homály fedte, hogy most akkor mi a fene is az a MEEX.

Csanda Gergely azonban teljes mértékben emberközelibbé tette a vállalkozását, és a negatív kép átfordult bennem egy hatalmas elismeréssé. Amit csapatával létrehoztak, az példaértékű minden fiatal vállalkozó számára.

meex3.jpg

2005-ben azzal a céllal hozták létre az egyesületet Gergőék, hogy az egyetemistáknak extrémsportos lehetőségeket biztosítsanak. Így szerveztek közösségi eseményeket a raftingtól kezdve, paintballon keresztül, a sítáborig. Azonban az események hirdetésében nem voltak elég hatékonyak, így új megoldást kerestek a marketingükre.

Ennek köszönhetően sikeresen kialakítottak egy promóteri rendszert, ami segítette az információ áramlást a hallgatók köreiben.

Az egyetemi véleményvezérekből szervezett promóteri struktúra lett a MEEX alapja.

Első rendezvényük között szerepelt egy sítábor és egy zenei fesztivál közös gyermeke, a SnowAttack. Ez mára már Európa 2. legnagyobb parti-sítábor márkáját jelenti. A kezdeti kihívások alkalmat adtak a bővülésre és a fejlesztésre: amikor a szponzorok nem akartak saját személyzetet küldeni Franciaországba a standok felállítására, akkor kénytelenek voltak elsajátítani a tudást és egy saját ügynökséget létrehozni a feladat ellátására.

meex2.jpg

Időközben a Sziget alapítója Gerendai Károly is felfigyelt rájuk (hála a Fridge fesztivál hatalmas bukásának), és amikor már látszott, hogy több a külföldi látogató Magyarország legnagyobb fesztiválján, mint a magyar, akkor a MEEX promóteri rendszerét használva kezdték a hazai hallgatókat féláron csábítani a Szigetre.

A 2010-es Fridge fesztivál Csanda Gergelyék legnagyobb büszkesége, annak ellenére, hogy majdnem csődbe vitte őket.

A cégcsoportba ekkor került Szigetes tulajdonrész is, aminek következményeként rengeteget tudtak tanulni és fejlődni. Nehéz kérdés, hogy belevágnának-e még egyszer a Fridge-be: bármennyire is szeretnék, nagyon beárnyékolja a múlt tapasztalata. Így inkább a két húzónevükre fókuszálnak a SnowAttack-ra és a PlayIT-re.

Az évek során az ügynökségük többek között a Microsoft beszállítójává is vált, és kívánságukra 2011-ben kitaláltak egy gamer kiállítást, a Play IT-et. A rendezvénysorozat idővel hatalmas siker lett, több vidéki nagyvárosban is jelen van már, és jelenleg a külföldi terjeszkedés előtt állnak. Idén először kettéválasztják a célcsoportot: a PlayIT a gyerekekre és a tinikre fókuszál, míg az új brand, a PlayIT Plus a 18 éven felülieket szólítja meg.

Aki nem tudott elmenni a Spin-Off Klub rendezvényére, az bánhatja, mivel tényleg inspiráló és tanulságos volt. Jó hír azonban, hogy a teljes beszélgetést meg tudjátok nézni itt:

A Spin-Off Klub következő előadása jövő hét hétfőn (02.27-én) 18:00-kor lesz, ahol is az UP center mutatkozik be, ami tudásmegosztás, élmény alapú modern tanulás és inspiráló alkotóműhely egyben.

A képeket és a felvételt a KözPont Újbudai Kulturális, Pedagógiai és Média Kft. biztosította.