Csak nőknek: "Ha nem tanuljuk meg eladni magunkat, senki sem vesz meg"

ifund_cover.JPG

A nők és férfiak közti különbségek tárgyalása, az egyenjogúság kérdései messzire vezetnének. Most mégis kicsit belekapunk a témába a közösségfinanszírozás oldaláról. Jelentjük: nemrég új platform nyílt csak női startup ötleteknek, innovációknak.

Vállalkozó kedvű nők, figyelem!

Nőként, általában fenntartással kezelek minden olyan kezdeményezést, ami “csak nőknek” szól, legyen szó a politikai életben vagy a cégeknél bevezetett női kvótáról, vagy külön nőknek és férfiaknak kifejlesztett multivitaminról.

Tény, hogy kényes kérdésről van szó és az igazság nem lehet sem, hogy a nők nem alkalmasak magasabb pozíciók betöltésére, sem, hogy a nőket előnyben kéne részesíteni az előrejutás érdekében. Sántít az a gondolatmenet, hogy a nőknek sok esetben nem is céljuk felfelé törekedni, könnyíteni kell tehát a terepen, hogy vonzó legyen bekapcsolódni a politikába vagy a manageri székbe ülni. A vállalkozás talán egy kicsit más besorolás alá esik, egyre több nőt vonz saját ötletük megvalósítása, és valószínűleg sokan szívesen csapnánk bele egy saját cég felépítésébe. Azonban sok esetben, mint mindenkinél, felmerül két kérdés: mi legyen az első lépés, illetve, honnan szerzek induló tőkét?

A probléma számokban

Vonz minket a “nehéz” terep, ez derül ki egy felmérésből is, miszerint Magyarországon átlagosan minden harmadik cégben találkozhatunk női vezetővel. Ez így elsőre jól is hangzik, de ez a szám elmarad a gazdaságilag aktív női lakosság 46 százalékos részarányához képest.

ifundwomen_team.png

A kisebb cégeknél nagyobb eséllyel találkozunk női vezetőkkel. Viszont az is biztos, hogy sokaknak furcsa magasabb pozícióban látni hölgyeket. Ez csak nehezíti a helyzetet, hiszen amúgy is jóval kisebb önbizalommal állunk a pályára. Ezt egyébként több felméréssel is alátámasztották már, a végeredmény mindig azt mutatta, hogy kultúrától és országhatároktól függetlenül a férfiaknak magasabb az önbizalmuk a karrierépítésük során.

Részmegoldás:  iFundWomen

Erre a problémára reagált Karen Cahn, az iFundWoman megalapítója is, aki korábban már beleütközött pár falba ötletei megvalósításakor. Leginkább az zavarta, hogy fogalma sincs, hogy hogyan tegye meg az első lépést startupja beindításakor. Nem igazodott el a közösségi finanszírozás világában, úgy gondolta, hogy a nagyágyúk mellett elkellhet egy kis segítség azoknak a nőknek, akik bizonytalanabbul állnak a vállalkozói lét kapujában.

ifound.jpg

Az iFundWomen alapvetően három dologban különbözik a hagyományos közönségi finanszírozást célzó oldalaktól:

Egyrészt célja az úgynevezett, már fentebb ecsetelt confidence gap megszüntetése, így ingyenes workshopokkal és coaching programokkal várja az érdeklődőket. Másrészt mindegyik kampánynak biztosít egy profi bemutatkozó videót, végül: a díjazásuk 20 százalékát arra fordítják, hogy új kampányokat finanszírozzanak.

Az alapító szerint erre azért van szükség mert: “Mi nők nem nagyon szeretjük reklámozni magunkat, nem szeretünk beszélni a sikereinkről sem és ez egy hatalmas probléma, mert ha nem tanuljuk meg eladni magunkat, senki sem fogja megvenni az ötletünket.”

karen.png

Karen Cahn

Mindenesetre érdekes, hogy a legtöbb pénzt eddig egy Feminista Disznók című film nyerte el a közösségi finanszírozó oldalon...

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is, és kövesd a blogot, akár a Facebook oldalunkon is!