Amitől tényleg innovatív lesz a marketinged

lara1.JPG

Napjainkban a reklám- és kommunikációs szakmának nehéz dolga van. Akkora a reklámzaj, annyi hirdetés van mindenhol, hogy nem könnyű feladat megfogni a fogyasztó figyelmét. Két lehetőség maradt: vagy iszonyú kreatív vagy, vagy ismered az innovációkat. Ha mindkettő igaz rád, szuper, de ha egyik sem akkor veszett helyzetben vagy.

Interjú következik

Techőrültként és marketingesként, már régóta egyértelmű számomra, hogy a kiterjesztett valóság (augmented reality, továbbiakban AR) nem csak a Pokemon Go-ig terjed. Olyan lehetőségek vannak benne, amelyek a jövőben nagyon durván részesei lesznek mindennapjainknak. Egy magyar startup, a LARA is tisztában volt ezzel, és olyan kreatív marketing megoldásokkal állt elő, amelyeket egyszerűen öröm nézni - mobil appon keresztül -.

Az alapítóval, Verdó Istvánnal és a csapattal beszélgettünk.

Honnan jött az ötlet és mióta foglalkoztok AR-rel?

Gyerekkorom óta az új technológiák megszállottja vagyok, és 2010 óta foglalkozom a kiterjesztett valósággal. Egy angyalbefektetést követően 2014-ben elkészült a LARA éles verziója és végre elindultunk az úton, hogy megismerjenek bennünket. A LARA AR szolgáltatás értékesítési stratégiájának kialakítására és operatív feladatainak a megszervezésére egy gyerekkori barátomat, Teslér Juditot kértem fel, aki több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik marketing és értékesítés területén. Folyamatosan bővülő csapatunk minden tagjáról el tudom mondani, hogy szeretik a kihívásokat, így nap mint nap közösen igyekszünk kilépni a szakmai komfort zónánkból. Házon belül oldjuk meg a kiemelt fejlesztési, grafikai feladatokat, így minden LARA projektet tapasztalt szakember kontrollál.

Az elmúlt 2 évben a fejlesztési feladatok mellett, igyekeztünk olyan ügyfelekkel felvenni a kapcsolatot, akik szeretnének megújulni és mernek kísérletezni az új technológiákkal is. Már olyan nagy brandeket tudhatunk ügyfeleink között, mint a McDonald’s vagy a NIVEA vagy akár a BVA.

Sok piacon látjuk az érvényesülés lehetőségét a marketingtől kezdve a rendezvényszervezésen át egészen a csomagolóiparig.

Az AR mellett foglalkozunk Virtuális valóság technológiával is, mindkét területen számtalan tervünk, ötletünk van.

lara2.JPG

Mire érdemes használni a LARA AR applikációt szerinted?

A LARA keretrendszer alapötletét az adta, hogy szerettünk volna egy olyan megoldást alkotni, ami elérhetővé, használhatóvá teszi mindennapos szinten a kiterjesztett valóság technológiát bárki számára.

Megoldásaink egyrészről újszerű vizuális támogatást adnak partnereink aktivitásához másrészt hatékony és korlátlan információ átadást tesznek lehetővé. Egy 3D animáció életre keltése biztosítja a “wow-élményt”, ami minden felhasználót elvarázsol. Az interaktív menüpont rendszerünk használatával pedig újszerű módon juttathatjuk el a kívánt információkat, pl. termékösszetételt, használati útmutatót stb. – ezáltal létrehozva egy okos csomagolást vagy akár egy interaktív hirdetést.

A területet kutató szakemberek szerint az AR lesz a következő tömegmédium.

Milyen kiaknázatlan lehetőségek vannak még a kiterjesztett valóságban?

A marketingen és csomagolóiparon túl az oktatás, kereskedelem, kiállítások, rendezvények, egészségügy, nyomdaipar, belsőépítészet, építészet, kultúra mind-mind potenciális területei az AR-nek. A technológia által nyújtott támogatási lehetőségek kihasználása fontos, mivel

az Y, Z generáció már igényli az okos eszközökkel, új applikációkkal támogatott tartalmakat

– amivel azonnal érdeklődési körének, igényének megfelelően tud tájékozódni.

Ezek a tájékozódás évei. Minden terület érzi az igényt (ami inkább már nyomás) a megújulásra – de még kevesen tudják, hogy ezt hogyan érhetnék el.

A csapatunk ezért nem csak teljesíti a projekteket, hanem aktívan részt veszünk a teljes folyamatban az igény kialakulást követően. Sokszor segítjük partnereinket már az ötletelés és a kreatív koncepció kialakításának a fázisában is.

Melyik munkátokra vagytok a legbüszkébbek?

Mindegyik munkánkra egyaránt büszkék vagyunk, az egyik legizgalmasabb talán a Mercedesnek készült projektünk volt, egy rendezvényen jelenítettünk meg 1:1 méretben egy Mercedes E osztály modellt. Óriási sikere volt a látogatók körében.

mercedes.jpg

mercedes-lara.jpg

Töltsd le te is iOS-re vagy Androidra a LARA appot, és vidd a mobilod a fenti kép felé!

A másik látványos és egyedülálló projektünk a BVA és a Színesvárossal együtt megvalósuló Magyarország első életre kelthető tűzfalfestménye volt. Ez a mai napig megtekinthető Budapesten a Sas utca 25.sz alatt. Mindenkit csak bíztatni tudok arra, hogy menjen és személyesen is nézze meg.

lara-wall.jpg

Töltsd le te is iOS-re vagy Androidra a LARA appot, és vidd a mobilod a fenti kép felé!

További példák letöltése: Példa1, Példa2, Példa3

Milyen fejlesztési irányokban gondolkodtok? Milyen terveitek vannak még?

A magyarországi jelenlétünk mellett elindult a nemzetközi terjeszkedésünk, az Egyesült Államokban, arab országokban, Izraelben is folytatunk tárgyalásokat.

A központi fókuszunk az AR, ezen az úton megyünk végig. 2017 elejére készül el a Do It Yourself (DIY) vagyis “csináld magad” felületünk, ennek segítségével bárki készíthet magának AR megoldásokat. A felhasználók feltöltenek egy adott grafikai munkát, például egy termék címkéjét és egy adott tartalmat, például egy videót. Néhány kattintással kész egy AR munka, innentől kezdve a LARA bárhol a világon felismeri az feltöltött címkét és megjeleníti a hozzá rendelt tartalmat.

Huh ez borzasztó izgalmasan hangzik, remélem elsők között próbálhatom majd ki! :) Köszönöm a beszélgetést, és további hasonló sikereket kívánok!

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal, és kövesd a blogot Facebook-on, Instagram-on, Twitter-en, vagy YouTube-on!