Rászorulókon segíteni ennyire könnyű!

fairfood4.jpg

Az ünnepek miatt megenyhülnek a szívek, a szeretet nevében minden jóérzésű ember nyitott lesz a jótékonykodásra. Véletlenül mindig pont decemberre időzítik a nagyvállalatok is kommunikációjukat, melyben erősen bizonygatják, hogy milyen nagy szerepet játszik működésükben a felelősségvállalás a társadalomért, és hogy ők mennyire sokat segítenek a szegényeken, a beteg kisgyereken, az öregeken és a hajléktalanokon. Azonban mi van, ha ez a hitvallás nem kampányszerű, sőt ez a vállalkozás alappillére? A Fairfood.hu nevű magyar startup fiatal alapítóival beszélgettünk.

Tegyünk másokért

Még a szocializmusból maradhatott ránk az a mentalitás, hogy sem magunkért, sem másokért nem vagyunk felelősek: majd az állam segít nekünk, majd az állam megoldja, az állam a hibás, nem mi. Ezen próbál változtatni a budapesti startup, úgy hogy a fiatalok életébe beleviszik a másokért való tenni akarást és a jótékonykodás pozitív érzését.

A képlet nagyon egyszerű: a Fairfood.hu működése megegyezik más hasonló online ételrendelő platformokéhoz, ugyanúgy lehet kiválasztani a számunkra megfelelő éttermet, ugyanannyit kell kattintani, ugyanúgy lehet fizetni, és ugyanannyiba kerülnek az ételek is. Egy fő különbség van, méghozzá, hogy a saját bevételük egy meghatározott részét minden hónapban más-más alapítványnak adják, más-más rászoruló csoporton segítenek.  December hónapban a Bethesda Gyermekkórházat, januárban a Csak Egyet Szolgálatot támogatja a vállalkozás.

fairfood5.jpg

  • Ez jó az ételt rendelő ügyfélnek, hiszen azzal, hogy tudatosan a Fairfood.hu-t választja, költség és idő hatékonyan segíthet másokon, tesz egy jó ügy érdekében egy hétköznapi ételredelés keretén belül.
  • Jó az alapítványoknak, mert támogatást kapnak és ingyenes megjelenést, elérhetik az embereket ezáltal.
  • Továbbá jó az éttermeknek is, mivel ezzel jót cselekednek ők is. Sőt ha tesznek további ételfelajánlást a rászorulóknak, megkapják a „Kiemelten Szociálisan Felelős Étterem” minősítést, amit kommunikálhatnak ők is vevőik felé.

A startupról

Négy alapítóval - Kórosi Gergely, Döbrentey Csaba, Réti Bálint és Hermann Sebastian - indult élesben a startup idén decemberben, amit egy év kemény munka előzött meg.

Elsőként az alapítványok terén néztünk körbe, ahol két nagy problémát észleltünk: a kisebb alapítványoknak nincs pénzük, sem szakértelmük kommunikálni magukat, az emberek így nem tudnak létezésükről, pedig baromi sokat tesznek a rászorulókért. A másik, ennek az ellenkezője, hogy vannak kamu alapítványok, ahol csak lenyúlják a pénzt. Ezekről többet hallani, és ezek negatív irányba befolyásolják az emberek megítélését az alapítványokról. Ha ilyet  észlelünk, messziről elkerüljük.” - Bálint

Az indulásunk előtt szerveztünk egy jótékonysági akciót, amolyan tesztként. Az Oltalom Alapítvány részére készítettük el több mint 200 rászoruló vacsoráját. Az akció számunkra is hatalmas élmény volt, rengeteg történetet megismerhettünk, és tényleg csodálatos érzés volt segíteni. A blogunkon is írtunk erről.” - Sebastian

fairfood3.jpg

Az első jótékonysági akció

Környezettudatossággal a jövőért

Azonban társadalmi felelősségvállalás nem merül ki a rászorulókon való segítésen. A Fairfood.hu a környezetvédelmet is kiemelt ügyként kezeli, így a Climate-KIC, az Európai Unió legfőbb éghajlatváltozással kapcsolatos innovációs kezdeményezésének támogatásával hivatalos minősítő partnerek lettek. Azaz, azon éttermek részére, akik vállalják, hogy környezettudatosan működnek, (szelektív hulladék gyűjtés, energiatakarékosság, stb.) Climate&Fair minősítést adhatnak. Ez egyben egy akcelerátor program is, mely a vállalásokért cserébe támogatja a startupot.

Zárszó

A Fairfood.hu idén novemberben a Győrben megrendezett „Get in the Ring!” startup versenyen a második helyet érte el, ami kezdőlökés volt a projekt beindításában. Ezúton is gratulálunk a csapatnak és sok sikert kívánunk a példaértékű vállalkozásukhoz!

fairfood2.jpg

Get in the Ring - 2. helyezett

 Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is, és kövesd a blogot Facebook-on, YouTube-on, vagy Instagram-on!