Hogyan lehet 1 perc alatt ajándékot beszerezni és át is adni?

 unigifter.png

Ismerős az az érzés, amikor már csak pár napod van karácsonyig, közeli hozzátartozód születésnapjáig, legjobb barátod diplomaosztójáig, viszont te előre tudod, hogy sehogy sem fog beleférni az ajándék vásárlás az idődbe?

Idegeskedsz, frusztrált vagy, azon stresszelsz mi lenne a legjobb ajándék, viszont halvány lila gőzöd sincs, hogy mi tetszene az ünnepeltnek. Vegyél valami haszontalan kacatot, vagy csúsztass a zsebébe egy kis pénzt, az mindig jól jön? Kérdezd meg őt személyesen, vagy cselesen fordulj az illető másik közeli ismerőséhez tanácsért? Bármelyik lehetőséget is választod, az eredmény ugyanaz: még mélyebb depresszióba esel, hogy ennyire nem ismered a hozzád oly közelálló személyt.

Nem vagy egyedül

Más nem tudom, hogy van vele, de én bevallom férfiasan utálok ajándékokat vásárolni. Tipikusan az utolsó pillanatra hagyom mindig, és számomra a karácsony előtti hét sem a lélek felkészítése a békés ünnepre, hanem a PÁNIK hete.

Hasonló problémával küszködött Moldvay István is, a UniGifter nevű magyar startup alapítója, akivel az ajándékutalvány piacának megreformálásáról beszélgethettem.

De mi az a UniGifter?

A UniGifter egy webes szolgáltatás (hamarosan a mobil alkalmazás is elkészül), amit digitális ajándékkártyák vásárlására, elküldésére és beváltására fejlesztettek ki. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználó bárhonnan, bármikor, bármilyen asztali és mobil eszközről meg tudja vásárolni a UniGifter partnereinek digitális ajándékkártyáját vagy a minden partner által elfogadott UniGifter kártyát. A beváltás mindkét félnek egyszerű, hiszen a felhasználónak csak az okostelefonjára, a fogadó félnek pedig csak egy webre csatlakoztatott eszközre és a UniGifter rendszerében  történő regisztrációra van szüksége, amely tárolja az ajándékkártyákat és a hozzájuk kapcsolódó egyedi vonalkódokat.

unigifter3.jpg

Az UniGifter felülete

GÁ: Szokásos indító kérdés következik: honnan jött az ötlet? :)

MI: Baráti összejöveteleken gyakran gondot okozott az ajándékozás: ki vegye meg, hogy gyűjtse össze a pénzt, hogyan tegyük személyessé..., így idővel közös megegyezésre ajándékutalványokat adtunk egymásnak. Azonban napjainkban már gyakori és teljesen elfogadott, hogy közeli ismerőseink más városban, vagy akár más országban élnek és dolgoznak, így a papír alapú utalvány is nehézkes tud lenni. Ekkor jött az ötlet, hogy mi lenne, ha kiépítenénk egy digitális ajándékutalvány rendszert.

GÁ: És hogyan lett az ötletből vállalkozás? Mi kellett hozzá, hogy lépjetek egy merészet?

MI: Az ötlet megszületése után felmértük a piacot és megdöbbenve tapasztaltuk, hogy Európában csak egy olyan nagyobb cég van, aki országokat átívelően tudott a piacon maradni. A többi kisebb digitális ajándékutalvánnyal foglalkozó vállalkozás inkább csak a saját országában működik és alig néhány partnerrel. Amerikát kivéve ez a helyzet a világ többi részén is, jól látszik, hogy a piac jelentős része még lefedetlen. Így a saját probléma megoldása mellett egy komoly piaci potenciált is megláttam, és elkezdtem keresni a megfelelő csapatot.

Turgyán Petivel beszélgettünk először a projektről, majd Kecskés Peti és Szabóki Gergő is csatlakozott a csapatba. Tulajdonképpen három személyes találkozót követően eldöntöttük, hogy megvalósítjuk a fejlesztést. 2015 tavaszán vágtunk bele a kemény munkába és 2015. december 18-án indítottuk élesben a vállalkozást.

GÁ: Akkor még viszonylag újak vagytok. Mi az elmúlt 4-5 hónap tapasztalata, hol tartotok most?

MI: Jelenleg arra koncentrálunk, hogy megfelelő számú partnerünk legyen, ezáltal vonzóvá váljon a felhasználók számára. A partnerek bekötése folyamatos jelenleg 9 partnerünk van, közöttük multinacionális üzletlánc és magánkézben lévő kisüzlet is megtalálható, az Intersport a legnagyobb. Legutóbb egy hazai szépségipari üzletlánccal kötöttünk szerződést, hamarosan kikerülnek az oldalra. Számos nemzetközi és hazai lánccal és önálló üzlettel tárgyalunk a csatlakozásról. A következő mérföldkő az országosan ismert partnerek számának legalább 50-re történő emelése.

GÁ: Milyen nehézségeket tapasztaltatok?

MI: A legnagyobb nehézséget a szolgáltatás újszerűsége okozza. A magyar cégek jelentős része nehezen vált a megszokott dolgokról, és nehezen ismerik fel az innovációban rejlő lehetőségeket. Sokszor nehezen jutunk el kompetens vagy döntési pozícióban lévő emberhez, ha ez sikerül, akkor általában csatlakoznak is a rendszerhez.

GÁ: Közösségi finanszírozásban gondolkodtok?

MI: Nem áll szándékunkban, jelenleg önerőből finanszírozzuk a működést. A terjeszkedéshez kockázati tőke bevonását tervezzük, amire már volt is egy ajánlatunk, de a feltételekben nem tudtunk megegyezni.

GÁ: Értem. Kiknek ajánljátok a UniGifter szolgáltatást?

MI: Azoknak akik:

  • nem akarnak egy újabb haszontalan ajándékot venni
  • valódi örömet akarnak látni az ajándékozott arcán
  • időhiányban szenvednek
  • elfelejtettek ajándékot venni
  • távol laknak ahhoz, hogy személyesen adják át az ajándékot

unigifter2.png

GÁ: Hogyan látjátok a jövőtöket, milyen fejlesztési irányokban gondolkodtok?

MI: A célunk, hogy a régióban piacvezetővé váljunk, és segítséget nyújtsunk a felhasználóknak az ajándékvásárlásban azzal, hogy leegyszerűsítjük azt és megszüntetjük a haszontalan ajándékokat egy innovatív szolgáltatás révén.

A fejlesztési irányban is rengeteg lehetőséget látunk. Például az elküldés során a kártya jelenleg szöveggel, hamarosan pedig képpel és videóval is személyre szabható lesz, valamint mások meghívása is könnyen megvalósíthatóvá válik. Az alkalmazás jelenleg fejlesztés alatt van, a rendszer frissítése még idén nyár előtt várható, ezeket a funkciókat akkortájt élesítjük. Továbbá folyamatban van GPS alapú és egyedi kedvezményeket biztosító szolgáltatások fejlesztése is.

GÁ: Szuperül hangzik. Köszönöm a beszélgetést és nagyon szurkolok nektek, hogy mihamarabb a csúcsra törjetek! :)

 

Címkék: hazai mustra