"A tenyésztők és a kutyát keresők között van egyfajta bizalmi szakadék"

Interjú Fagyal Sándorral, a Wuuff.dog alapítójával

1.jpg

Európában egyedülálló ötletet valósít meg, .hu helyett .dog-ot használ. A startup alapítóinak majd két évtizedes tapasztalata van kutyatenyésztőkkel és a vásárlókkal való kapcsolattartásban és úgy gondolták szükség van arra, hogy a két fél között egy moderátori szerepet betöltő platformot hozzanak létre, ez lett a Wuuff.dog.

Megbízható helyről megbízható kutyát

Hiányzott már egy olyan felület, ami tényleg azzal a céllal jött létre, hogy háziállatot, azon belül is kutyákat lehessen rajta keresni vásárlóként, tenyésztőként pedig minőségi hirdetéseket lehessen létrehozni a vásárlók igényeit kielégítő információmennyiséggel. A sok apróhirdetéses portál tartalma nem feltétlenül megbízható ilyen szempontból, főleg, ha valakinek kérdései vannak, és biztos forrásból szeretné beszerezni a család új tagját.

A Wuuff.dog izgalmas lehet kutyásoknak és kutyátlanoknak is, ez utóbbi akkor, ha a projekt kivitelezését nézzük, ötlettől a megvalósulásig. Már elérhető a 24 órás foglalási opció és az online fizetési rendszer, de tanácsokat is adnak a bizonytalankodóknak, valamint a további fejlesztési tervek között szerepel egy applikáció és a nyelvi mutációk életre hívása is.

wuuff2.jpg

Az ötlet

Honnan jött az inspiráció a Wuuff.dog létrehozásához? Személyes élmények motiválták vagy inkább mondjuk egy külföldön látott hasonló kezdeményezés?

Tudomásunk szerint a Wuuff.dog-hoz hasonló felület sem itthon sem külföldön nem található az online világban. Azt igyekeztünk előtérbe helyezni, hogy egy olyan kutyás felületet hozzunk létre, amit más területeken napi szinten használunk vásárlásaink, tájékozódásaink során. Ezért is vezettük be többek között az értékelés lehetőségét, ami kiváló eszköz arra, hogy akár egy ismeretlen tenyésztőben is megbízzon a vásárló, hiszen mások pozitív visszajelzést adtak róla.

A Wuuff.dog csapatában van, aki már évtizedek óta dolgozik együtt tenyésztőkkel és családokkal, akik kutyákat keresnek. Az ez alatt szerzett tapasztalatuk alapján vált világossá, hogy mi az, ami értéket jelent ennek a két csoportnak.

Ezek alapján úgy éreztük, hogy a tenyésztők és a kutyát keresők között van egyfajta bizalmi szakadék. 

A kutyát keresők sokszor tanácstalanok, hogy mik azok az információk, amiket mérlegelniük kell ahhoz, hogy kiválaszthassák a tenyésztőt, aki számukra megfelel, és akiben megbízhatnak. Ehhez hozzájárul az is, hogy a tenyésztők nehezen találnak olyan felületeket, ahol az ő minőségüknek megfelelően tudják prezentálni a kutyusokat. A két fél között, a Wuuff.dog mint moderátor van jelen.

screen-hogyan-mukodik.png

Jelenleg hol tart a Wuuff.dog? Mennyien tartoznak a csapatába és ki milyen feladatokat végez?

A csapat jelen állás szerint kicsi, de annál lelkesebb. Napi szinten ketten foglalkozunk az ügyvitellel, és dolgozunk azon, hogy a Wuuff.dog elfoglalja méltó helyét a tenyésztők és kutyát keresők körében. Jómagam, bár nem vagyok tenyésztő, 15 éve tenyésztőkkel és kiskutyát kereső családokkal dolgozom, így ismerem mindkét fél problémáit.

Hozzám tartozik a termékfejlesztés, a marketing és az üzleti stratégia kialakítása. A csapat másik tagja maga is aktív tenyésztő, tibeti masztiffokkal foglalkozik. A napokban születtek kiskutyái, így nagyon is jól ismeri, hogy milyen problémákkal küzd mindkét csoport. Hozzá tartozik a honlap tartalmának fejlesztése, illetve a tenyésztőkkel és leendő vásárlókkal való kapcsolattartás is. Az oldal fejlesztését nemzetközi tapasztalattal rendelkező elismert fejlesztőcégekre bíztuk. Ezen kívül igénybe veszünk külső segítséget is, például a nyelvi mutációk elkészítésénél.

wuuff4.jpg

Indulás...

Mi okozta a legnagyobb nehézséget az induláskor?

A legnagyobb nehézség jelenleg az, hogy a tenyésztők nem minden esetben tudják megfelelően prezentálni a meghirdetett kölyköket az oldalon.

A mai digitális világban minden leendő kutyatulajdonos részéről elvárás, hogy friss, jó minőségű fotókat töltsenek fel az oldalra. Ennek fontosságát sajnos még nem minden tenyésztő érzi át. Továbbá gyakran találkozunk olyan hirdetéssel, ahol nem adnak meg minden kért adatot a meghirdetett kölyökről, pedig az oldal megadja a lehetőséget, hogy a leendő kutyatulajdonost elláthassák minden szükséges információval, képpel és leírással az adott kutyáról vagy magáról a tenyésztőről.

Milyen terveitek vannak az elkövetkezendő időszakra?

Kapcsolatainknak és tapasztalatunknak köszönhetően azt tervezzük, hogy a Wuuff nemzetközileg is bemutatkozik, és azon dolgozunk, hogy az év második felére meghatározó résztvevői legyünk az európai kutyás társadalomnak. Emellett, bár jelenleg is működik, hogy a tenyésztők telefonon keresztül hozhassanak létre profilt a kölyköknek, az idei év folyamán applikációt is szeretnénk kiadni, hogy ezzel is megkönnyítsük a felület használatát.

wuuff1.JPG

Milyen visszajelzések érkeztek eddig?

Az  honlapot pozitívan fogadták, hiszen a tenyésztői oldalt tekintve eddig nem igazán volt olyan felület, ahol a szívesen hirdették volna a kiskutyáikat. Egyrészt a jelenleg elérhető felületek nem kutyák hirdetésére lettek fejlesztve, nem adható meg rajtuk minden fontos információ.

Másrészt a tenyésztők nagy része kis hazánkban valóban minőséget képvisel. 

Így nem szívesen hirdettek azokon a felületeken, ahol bizonytalan hátterű kutyák közé kellett feltenni szeretett kölykeiket. Vásárlói részről pedig azt emelném ki, hogy itt valóban minden segítséget elérnek, ami ahhoz szükséges, hogy kiválaszthassák a számukra megfelelő új családtagot.

Jelenleg hány regisztrált felhasználója van az oldalnak?

Három héttel az oldal indulása után 300 felhasználó regisztrált az oldalra, és ez a szám napról napra egyre bővül.

Az adatok és a visszajelzések alapján pedig arra számítunk, hogy abban a pillanatban, ahogy az oldal több nyelven is elérhetővé válik, a regisztrált felhasználók száma ugrásszerű növekedést fog mutatni.

Nem riadnak vissza a vásárlók, ha látják, hogy sokkal magasabbak az árak, mint például az apróhirdetéses oldalakon?

Konkrét tapasztalataink nincsenek még ezzel kapcsolatban, ugyanakkor azt gondoljuk, ha valaki eldönti, hogy egy valóban fajtatiszta kutyát szeretne vásárolni, akkor nagyon hamar szembetalálja magát azzal, hogy nagyon széles skálán mozognak az árak. Ilyenkor a tudatos és felelősségteljes vásárló utánajár, hogy miből adódhat ez a különbség. Az oldal ebben is segítséget nyújt, hiszen a vásárlói tippek menüpont megalkotásának fő célja az volt, hogy a vásárlók is lássák: egy valóban fajtatiszta és egészséges kutya tenyésztése rengeteg energiát, időt és pénzt igényel.

wuuff3.jpg

Kezdeti nehézségek

Milyen problémákat küszöbölhet ki a Wuuff.dog a kutyavásárláskor?

Az új technikai megoldásokkal a kutyatenyésztők által nyújtott szolgáltatás minőségét, valamint a vevő vásárlási élményét szeretnék emelni. A tenyésztők számára könnyebbséget jelent az online fizetés vagy a 24 órás foglalás, de például ez utóbbi a vásárlóknak is kedvez. Ennek a szolgáltatásnak az igénybevételével a vevőnek van ideje átgondolni a vásárlást, anélkül, hogy attól kéne tartania, hogy lemarad a kiválasztott ebről.

Ezeken felül a bizalom kiépítését szolgálja még az átlagos hirdetési oldalakon nem fellelhető funkció: az értékelés. Ezzel az újdonsült gazdi értékelheti a vásárlást és a tenyésztőt, így segítve a következő vásárló döntését és a tenyésztő presztízsének emelését.

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is, és kövesd a blogot Facebook-on, YouTube-on, vagy Instagram-on!